Wake up call

Så länge du inte köper eologisk majs är chansen extremt stor för att du köper genmodifierad majs. Och det är inte bara majs som är genmodifierad, jag använder det som ett exempel bara.
 
Och ju mer genmodfierad mat vi äter, desto större är chansen för att sånt här händer.
 
När skall människan fatta att manipulering av naturen aldrig kan bli bra? När skall vi fatta att det vi stoppar i oss skall vara naturliga råvaror? Så oraffinerade som möjligt?
 
Och när skall människan fatta att det är fullständig idioti att SPRUTA in skit i kroppen också? Nej, jag pratar inte om Botox och Restylane - även om det självklart är helt åt skogen också. Jag pratar om DETTA.
 
Inte konstigt att vi får en massa åkommor och bokstavskombinationer. Och min teori är att vi inte lever i ett så stressrelaterat samhälle som vi inbillar oss. Jag tror vi förlorar vår stresstålighet när alla naturliga reflexer och vårt naturliga system sätts ur funktion på grund av all skit vi får i oss. Men vi är hjärntvättade till att tro att det är "dagens samhälle" och vår egen svaghet som gör att vi inte orkar med.
 
Den hjärntvättningen är en nödvändighet för myndigheterna - för annars skulle de bli tvungna att ta ansvar för det hela och det har de inte kapacitet eller tillräckligt med pengar för att göra.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Självklart är naturlig mat så mycket bättre än all skit som finns att köpa idag, men har inte vi människor sysslat med en enklare form av genmodifiering i form av djuravel och växtympning länge? Labb-modifierad mat borde däremot avvecklas!

Svar: Genmodifiering på det sätt du beskriver har inte påverkat oss människor genetiskt då vi inte har ätit de djuren vi har påverkat på det sättet (inte i den omfattning som vi gör i dag i varje fall). Nu menar jag inte försvara vad vi har gjort med avel och kupering etc, det är för jävligt det också.
Borde inte all mat som inte har kommit till på ett naturligt sätt avvecklas och förbjudas? Labb eller inte labb, för mig är det fel även om det är manipulerat ute i naturen.
Svorskan

2013-11-15 @ 09:31:53
URL: http://hantverksbloggen.blogg.se/
Postat av: Robert

God morgon! :D

2013-11-15 @ 10:30:17
Postat av: Anonym

Har du utbildning? Frågar bara.

Svar: Inom vad? Jag har utbildning inom vissa ämnen och är bra påläst inom andra. Och vissa saker kan jag knappt ett dyft om. Uttalar mig gör jag om allt jag har åsikter om oavsett och om jag får vettiga motargument lär jag mig ännu mer. Hur så?
Svorskan

2013-11-15 @ 22:52:15
Postat av: Kari Katralen

Robert: God morgon! :D

2013-11-16 @ 07:39:14
URL: http://svorskan.blogg.se/
Postat av: Robert

Det var ett intressant resonemang du hade. God morgon! :D

Svar: Tack! :)
Svorskan

2013-11-16 @ 09:02:34
Postat av: Hörni!

Håller med dig! Och bra svarat till anonym, man kan vara lika välinformerad och upplyst utan formell utbildning. Ibland till och med mer upplyst då man inte snöar in på det man lärt sig i sin utbildning utan har ett mer öppet sinne för ny information.

Godmorgon! :D

Svar: Tack! Håller med dig om det att "snöa in" och jag tror de flesta av oss efterhand upptäcker hur vi själva har gjort just det och hur farligt det kan vara. Det borde vara huvudämne i grundskolan egentligen - att lära sig hur man inte skall snöa in sig. :)
Svorskan

2013-11-16 @ 09:15:44
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det förklarar en del. Angående vaccin, ja - det är ju en del av en sjukdom vi sprutar in i kroppen för att göra oss resistenta (immuna) mot just densamma. De människor som får sjukdomssymptom av vaccinet, är de människor som behöver vaccinet mest - de är alltså de människor som skulle blivit sjukast av själva sjukdomen.
Trevlig helg.

Svar: Jaha, så det tror du? Och tycker du? Då tror och tycker vi olika och om jag gissar rätt så skiljer sig våra kunskapskällor sig åt också. Mycket. LÄSER du kritiska åsikter till skolmedicinen? Jag säger inte att man måste tycka på det ena eller andra sättet, men din argumentation är väldigt tunn - särskilt med tanke på att du vet du argumenterar med en som inte tycker samma sak. Det du säger är det vi alla från början är hjärntvättade med. Inget nytt under solen med andra ord. Skall jag ändra åsikt behövs lite mer krut än gamla påståenden (som egentlgien kommer från läkemedelsföretagen).
Svorskan

2013-11-16 @ 15:22:13
Postat av: Anonym

Jag argumenterar inte, jag tänkte bara berätta vad vaccin är och varför man ger sprutor med "skit" i. Det är absolut igen argumentation utan ren fakta. Det går liksom inte att tycka sig till något annorlunda då innehållet är vad det är? Jag förstår inte riktigt vad du menar? Du menar att vaccin innehåller något annat?
Tror vi menar och syftar på olika saker då. Kanske missförstått ditt inlägg isåfall :)

Svar: Jaha, du menar så. Men jag visste varför det ges vaccinationer eller i varje fall vad argumentationen för att ge det är. Vaccin innehåller mycket som inte är bra för våra kroppar. Ett bra exempel är vaccinet mot svininfluensen där många har fått narkolepsi och är handikappade för livet.
Jag är mycket medveten om att motargumentet till det jag precis skrev är att folk kan dö eller epidemier sprida sig om man INTE vaccinerar. Nu är den faran (efter olika statistiker man tar fram) inte så överhängande som det framställs och frågan är hur många som blir sjuka av detta. Och det är min poäng med mitt inlägg - att vi blir SJUKA av vacciner.

Hur många hade dött om de inte hade fått vaccin och hur många hade sluppit blir sjuka, handikappade och må dåligt? DET pratas det inte om.

Vi kanske pratar förbi varann - jag vet inte. Jag förstår nog inte helt vart du vill.
Svorskan

2013-11-16 @ 16:07:44
Postat av: Robert

God morgon! Vakna! ;D

Svar: Oj! Vad du är tidigt uppe i dag? :D God morgon!
Svorskan

2013-11-17 @ 06:37:30
Postat av: Robert

Det är så när man vaknar mitt i natten. :P

2013-11-17 @ 08:26:13
Postat av: Hörni!

Godmorgon! :D

2013-11-17 @ 09:49:41
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Erika

Statistikern i mig mår illa över att man använder sig av så små grupper. För att kunna uttala sig generellt krävs i regel större grupper, annars blir resultatet inte signifikant. I mina ögon är det väldigt märkligt att det finns forskare som väljer att publicera artiklar med slutsatser som inte kan säkerställas. Utöver det har råttorna som getts GMO-majs vad jag förstått fått majs från Monsanto, dvs. majs besprutad med Round-up(. detta vidriga ämne) Inte sagt att GMO är bra på något sätt (för det tycker jag inte) men den här studien verkar tyvärr inte hålla för närmre granskning.

Svar: Inga studier eller forskningsresultat behöver vara tillförlitliga har jag lärt mig (som oftast kan man plocka isär det mesta). Men jag tycker det spelar mindre roll med tanke på min poäng med detta inlägget.
Svorskan

2013-11-17 @ 13:25:05
Postat av: Jenn

I princip allt på marknaden är gmo bara att det inte skett i ett labb utan att man korsat fram det.

Svar: Ja, och det är tragiskt.
Svorskan

2013-11-17 @ 21:01:52
Postat av: Emma

Om man nu ska sluta äta grönsaker/rotfrukter/frukter för att dom är besprutade är det potatis man ska sluta äta. Potatis besprutas i snitt en gång i veckan under tiden den sätts tills den plockas. Tror de var King Edward potatisen som är värst, den besprutas ännu oftare.
Majs i Sverige besprutas inte så ofta, man flyttar hellre majs minst var tredje år till nya fält då man håller borta diverse skadedjur och sjukdomar. Istället för att bespruta.
Har inget emot genmodifiering men det är ju mina åsikter och tycker man ska få tycka som man vill inom de. Men överdriven besprutning är aldrig bra, ekologisk mat har aldrig ätit något besprutat (kött) eller blivit besprutat (växter) så köp ekologiskt, stöd alla bönder som kämpar hårt för ett hälsosammare liv för både djur och natur!
-Jordbrukare

Svar: Jepp, ekologisk är bra. Ekologiska potatisar också. :)
Svorskan

2013-11-17 @ 21:28:18
Postat av: Kari Katralen

Robert: God morgon! :D

2013-11-18 @ 06:15:15
URL: http://svorskan.blogg.se/
Postat av: Ruth i Virginia

Det var säkert bättre "förr i tiden" när man spridde dynga på åkrarna. Det mest naturliga man kan tänka sej. Jobbade på en bondgård en sommar under WWII och fick äran att köra en dyngsprättare (drogs av en häst, givetvis). Häftigt för en femtonårig tjej!

Har just fått mitt influenza vaccin

Svar: Ja, back to the nature! Dynga på åkrarna måste helt klart ha varit bättre.!
Svorskan

2013-11-19 @ 17:14:31
Postat av: Åh herregud

Hur kan man vara så korkad? Hur tror du att världen hade sett ut idag om vaccin inte funnits? Vilka hade överlevt?
Det är säkert lätt för dig som lever i ett I-land med fin standard och bra hygien att hålla dig relativt sjukdomsfri, alla har det inte så! Och sjukdomar som varit utrotade här (tack vare vaccin!) kommer tillbaka med folk som kommer hit från länder där vaccin inte finns. Men visst, det är säkert jättemycket bättre med pandemier...
Sen kanske man borde tipsa vissa i din omgivning om HPV-vaccin...

Svar: Hmm.. Ja, många tycker och tänker som dig, men det finns andra infallsvinklar på detta. Men det tar för lång tid att gå in på - dessutom får man vetskapen om det om man läser på , bland annat om man följer ena länken jag lade in. Du uttalar dig enbart utifrån kunskapen vi får inom skolmedicin, det märks på din argumentation. Men oavsett är vi alla tillåtna att tycka olika. Synd att vissa känner för att gå till personangrepp och bli både otrevliga och ohyfsade - det gagnar inte vår möjlighet att bredda kunskaperna...
Jag lägger in länken till ett exempel på att vi kanske kan hitta bättre och mer naturliga vägar att skydda oss än att spruta in vacciner som är fulla med aluminium och annan skit som våra kroppar reagerar på i det långa loppet.

http://doctorjaan.wordpress.com/2011/01/06/d-vitamin-effektivare-an-vaccin/

Så att vara öppen för att lägga vacciner på hyllan är efter min mening viktigt. Tyvärr finns det kommersiella krafter bakom vaccinationer och de rekommendationer som ges. Det finns det inte bakom vitaminer, mineraler, råd om hygien och hur man borde leva - och därför blir det ingen jämvikt i informationsflödet.

http://doctorjaan.wordpress.com/2011/01/06/d-vitamin-effektivare-an-vaccin/
Svorskan

2013-11-20 @ 22:27:49
Postat av: Åh herregud

Håller med dig om att vi behöver betydligt mer D-vitamin än vad vi får i oss nu och än vad som rekommenderas. Är ändå av åsikten att det är farligt att fördöma vaccin. Artikeln du länkade till är en privatpersons åsikter (som förvisso råkar vara läkare, men skriver privat), det rör sig inte om vetenskapliga studier eller belägg. Men det är klart, många tror ju på illuminati också.

Svar: http://vaccin.me/2013/08/14/japan-slutar-med-att-rekommendera-hpv-vaccin/
Jag räknar med att du även tycker att svininfluensavaccinen är och var en bra idé? Du verkar inte tycka det är skillnad på vaccin och vaccin. Inga nyanser i dina argument.
Svorskan

2013-11-21 @ 16:03:32
Postat av: Anonym

Tycker du inte vaccin.me är en något vinklad sida? Källkritik, tack, annars blir dina argument tyvärr svaga :(

Svar: Åh jo! Helt klart. Men jag tycker den är jättebra som en motvikt mot all annan information man får.
Mina argument är inte till för att de skall vara "sanningen". Mina inlägg om detta ämne skriver jag i hopp om att flera försöker vara kritiska och ser till att få info från olika håll.
Svorskan

2013-11-21 @ 22:25:38
                Kommentera inlägget eller dö...



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0